Acasă Evenimente Dosar Boicot Uber /// Protestele de la Otopeni

Dosar Boicot Uber /// Protestele de la Otopeni

2017 meme uber suaMarți, 26 noiembrie 2016, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) declară într-un comunicat de presă că acele companii de taximetrie care au contract cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă se vor retrage, de săptămâna următoare, dacă nu va fi eliminată reclama care încurajează călătorii să apeleze la serviciile de transport în sistem Uber, reclamă amplasată chiar la ieșirea din aeroport1. Transportatorii susţin că suma pe care o plătesc aeroportului pentru a avea dreptul să opereze în zonă este de circa 220.000 de Euro anual.

Conducerea Aeroportului Henri Coandă, din Bucureşti, ignoră absolut toate problemele pe care le-a creat pirateria taximetriştilor care operează ilegal în zona aeroportului şi permite accesul maşinilor în sistem Uber. Mai mult, aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar, din care cetăţenii români sau străini care au nevoie de transport înţeleg că Uber este compania acreditată inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinaţie.[…]” susține COTAR.

Aceeași sursă menționează că direcțiunea Aeroportului a precizat că autoturismele UBER nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, care este rezervată exclusiv taxiurilor autorizate. În plus, spațiul de reclamă este contractat de o agenție media, nu de UBER direct.

Compania UBER reacţionează la protestul taximetriştilor de la Aeroportul Otopeni, spunând că „este loc pentru toată lumea”.

Recent, reprezentanții serviciului Uber au afirmat că sunt deschiși să colaboreze cu autoritățile din România pentru dezvoltarea unor metode digitale care să simplifice declararea veniturilor pentru persoanele care desfășoară activități independente și susțin că serviciul este 100% digital și fiscalizat. Uber vine cu aceste precizări în urma informațiilor furnizate de COTAR, potrivit cărora Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a cerut Uber Olanda o listă detaliată cu toți utilizatorii acestui sistem de transport și cu toate cursele operate anul trecut, pentru a verifica dacă toți șoferii au declarat veniturile astfel obținute.

Serviciul Uber în România este 100% digital și fiscalizat. Toți partenerii din România colaborează cu Uber printr-o entitate fiscală, iar pasagerii primesc o factură fiscală după fiecare cursă. Partenerii Uber sunt contractori independenți și sunt responsabili pentru achitarea taxelor. Circumstanțele fiecăruia sunt diferite — numai ei pot ști care sunt veniturile din alte surse și care sunt costurile deductibile”, potrivit Uber2.

Acțiunile inițiate de COTAR în toamna lui 2016 continuă, confederația plănuind o amplă acțiune de protest pentru 2017. După o întrevedere cu reprezentanți ai Ministerului Transportului, organizației îi este promisă promulgarea unei ordonanțe de urgență care să limiteze activitatea Uber. Blocat însă undeva, în sistemul birocratic, OUG-ul nu mai este definitivat iar COTAR demarează acțiunea de pe 26 și 27 aprilie3.

Citește dosarul integral Boicot Uber aici.

1 www.agerpres.ro/economie/2016/11/29/taximetristii-ameninta-ca-se-vor-retrage-din-aeroportul-otopeni-nemultumiti-de-promovarea-serviciului-uber-08-57-07

2 www.agerpres.ro/economie/2016/11/25/uber-serviciul-in-romania-este-100-digital-si-fiscalizat-22-33-26

3 www.agerpres.ro/social/2017/03/27/cotar-amana-protestele-programate-pentru-sfarsitul-lunii-martie-transportatorii-asteapta-ordonanta-care-elimina-pirateria-11-51-14

Lasă un comentariu